vrijdag 6 augustus 2010

The Making of FALL 2010 pt. 1: NEBULON

Ik heb al een tijdje niks van me laten horen. Daar kun je gerust het weer de schuld van geven. Dat doe ik althans. Want als het warm en zonnig is ga ik liever in onze nieuwe tuin (copyright Niek Roozen) zitten dan achter m’n computer, excuse you me. Anyhow. In deze tuin hebben we in aanloop naar FALL 2010 best wel wat leuke mensen gesproken. Bij deze een verslagje van de afgelopen weken en een preview van ons nieuwe workshopseizoen.

Het begon met dat het mij wel leuk leek om wat mensen te vragen om mijn werk te doen. Mensen die beter dan ik weten wat er op straat leeft. Tot voor kort kende ik de term Nebulon als kreet tijdens de shows van Zwart Licht. Dus vroeg ik Akwasi: wat is Nebulon. Hij zei:

Nebulon: ne·bu·lon [nebjoelon]; creatief collectief, creatieve beweging met plusminus vijftien leden, waaronder: Zwart Licht, D.Lipps, Skinto, NoizBoiz, Carista Naomi, DJ Distortion, 40Rovers. ~ is de toekomst.


Komt dat even goed uit. Precies de mensen die ik zoek dus. Mensen die weten who’s who. Mensen die het bovendien leuk vinden om die kennis te delen. Met ons! Nebulon vaardigde Carista Naomi, DJ Distortion en Joppe Rovers af om hun voorkeur te vertegenwoordigen en hiermee is de NOWHERE x NEBULON editie van het workshopprogramma in de maak.

Carista is de vaste fotografe van Zwart Licht. Ik zeg, check deze. Kun je door haar werk bladeren en weet je meteen waar N.E.B.U.L.O.N. de afkorting van is.



DJ Distortion, maar wij mogen ‘m Reggey noemen, is de vaste DJ van D Lipps. Check ze hier in actie.

Joppe Rovers is de vaste vormgever van Zwart Licht. Bovenstaande cover ken je vast wel. Maar hij doet nog veel meer.


Met hen hebben we gebrainstormd over mensen waarvan zij dachten dat ze workshops moeten geven in Nowhere.

NEBULON hangt met deze mensen:


Ilja Meefout - Fotograaf

Daily Paper – Creatief Collectief

l’Afrique Som Systeme – DJ Crew

Sharon Jane – Fotograaf

Dennis Branko – Fotograaf

FS Green – DJ / Producer

Sir OJ – DJ / Producer

Bop Littlejohn – Filmmaker

Naphtaly Rooi – Stylist

Monika Blazevic – Kledingdesigner

Joya Mooi – Zangeres

Lola Green – Zangeres

Full Crate & Mar – Producers / Songwriters

Quinten van Honk – DJ / Producer

Funky Jay – DJ / Producer

Karimo – Illustrator / Ontwerper

Hill Biggs – Filmmaker

Boaz van de Beats – Producers

GiG – Creatief Collectief

Mood over West – Fashion

Green Paper Boys - Fashion


Dus wij, hup aan het werk.





twitter.com/thomasnowhere

Geen opmerkingen:

 
Free counter and web stats